PL EN
Kontrast Menu Zaloguj się

Informacje

AKTYWNY WRZESIEŃ… Co musisz wiedzieć o rywalizacji?
31.08.2022

Już jutro rozpoczynamy dwie rywalizacje: „Aktywny wrzesień – bieganie” oraz „Aktywny Wrzesień – nordic walking”. Warto zapoznać się z najważniejszymi zasadami akcji, tak aby przez cały wrzesień dobrze się bawić.

1. Aktualizacja aplikacji

Sprawdź czy masz aktualną wersję aplikacji, aby wziąć udział we wrześniowej rywalizacji bez przeszkód.

2. Jak dołączyć do Rywalizacji?

Znajdź i pobierz aplikację "Aktywne Miasta" z właściwego dla siebie sklepu (Google Play lub AppStore). Z menu wybierz "Rywalizacje", następnie w zakładce "Ogólne" – Aktywny wrzesień - bieganie (dla aktywności bieganie i canicross) lub/i Aktywny Wrzesień - nordic walking (dla aktywności nordic walking i chodzenie).

Jeśli chcesz, możesz wziąć udział w obu rywalizacjach. Pamiętaj tylko, aby podczas wykonywania treningu zawsze włączyć apkę i wybrać właściwą aktywność. W rywalizacjach nie ma podgrup do wyboru.

3. Nagrody

Nagrody w postaci koszulek Aktywnych Miast w każdej z rywalizacji otrzymają pierwsze trójki w siedmiu kategoriach wiekowych kobiet i mężczyzn: 0-17, 18-24, 25-34, 35-44, 45-54, 55-64, 65+. Ranking uczestników będzie dostępny w  danej rywalizacji w zakładce „Ranking”. Dodatkowo dla Pań i Panów, którzy zajmą miejsca na podium w kategorii open w każdej rywalizacji przygotowaliśmy specjalne Puchary Aktywnych Miast!

4. Ograniczony czas trwania treningu

Trening w rywalizacji nie może trwać dłużej niż 24h. Treningi, które będą dłuższe niż 24h zostaną automatycznie zamknięte z uwzględnieniem pokonanego dystansu, który zostanie dodany do rankingu. Automatyczne zamknięcie treningu może powodować brak informacji
o spalonych kaloriach w aktywności.

W dniu 30 września 2022r. trening musi zostać zakończony do 23:59:59, liczy się ostatni punkt GPS.

5. Co zrobić, aby Twój telefon współpracował z aplikacją?

Aplikacja jest jednakowa dla wszystkich, ale telefony, na których jest instalowana są już różne i z klucza (systemowo) mogą blokować naszą aplikacje. Sugerujemy, aby każdy kto instaluje naszą aplikację lub posiada ją już na swoim telefonie zweryfikował ustawienia swojego smartphona. Instrukcje dla 5 najbardziej popularnych modeli telefonów znajdziecie TUTAJ
Podstawowym krokiem do poprawnego działania aplikacji jest wyłączenie oszczędzania baterii w swoim telefonie, oraz sprawdzenie czy aplikacja może działać w tle. W większości telefonów ustawienia te można sprawdzić w następujący sposób: ustawienia, aplikacje, Aktywne Miasta i tutaj należy odszukać funkcję działania w tle.
Dodatkową opcją, która możecie zastosować jest wyczyszczenie pamięci podręcznej dla aplikacji, która pozwoli na jej szybsze działanie (opcja dla starych użytkowników).
W przypadku wątpliwości, zawsze można w aplikacji zajrzeć do działu POMOC i artykułu PROBLEMY Z ZAMYKAJĄCĄ SIĘ APLIKACJĄ, który w szybki i przejrzysty sposób przestawia jak problem rozwiązać lub tez skontaktować się droga elektroniczną poprzez wysłanie e-maila na adres kontakt@aktywne.miasta.pl.

6. Termin synchronizacji treningu

Trening uczestnika musi zostać zsynchronizowany w ciągu  24 godzin po jego ukończeniu. Po upływie tego czasu aktywność zostanie zapisana jedynie w indywidualnej historii, ale nie w rankingu danej rywalizacji. W uzasadnionych przypadkach Organizator ma prawo zaliczyć przejazd przeniesiony do kwarantanny.

7. Czy aplikacja działa bez włączonego Internetu?

Tak. Aplikacja działa bez Internetu. W przypadku nawet czasowego braku Internetu, punkty GPS są zapisywane lokalnie na urządzeniu i po ponownym odpaleniu aplikacji, pobiera ona dane GPS i przesyła na serwer. Jeżeli uczestnik wykonuje trening bez włączonej transmisji danych i jego trening zostanie zsynchronizowany po upływie 24h od jego ukończenia, aktywność ta nie będzie brana pod uwagę w rankingach.

8. Czy aplikacja działa w tle?

Tak. Aplikacja działa w tle i zapisuje treningi. Pamiętajcie jednak, że jeżeli sami "zabijecie apkę" lub zrobi to Wasz telefon, to aplikacja przestanie działać i zapisywać trening.

9. Czy można przesyłać treningi pomiędzy aplikacją AM a innymi znanymi aplikacjami?

Uczestnik może zaimportować inny trening z aplikacji/urządzenia GARMIN do rywalizacji do 24 h od jego zakończenia pod warunkiem, że ten nie był poprzednio ręcznie edytowany przez użytkownika. Dotyczy to również dodania zdjęcia, nadania nazwy przejazdu itd.

10. Problem dublowania treningów

Uczestnikowi, który dokonał synchronizacji aplikacji z GARMIN CONNECT i jednocześnie używa aplikacji Aktywne Miasta, powodując dublowanie treningów system zaliczy wyłącznie jedna aktywność w sposób losowy i tylko jedna aktywność będzie uwzględniona w rankingu rywalizacji. W przypadku, gdy takie dublowanie treningów nie zostanie automatycznie wyłapane przez system, Organizator może dokonać ręcznej weryfikacji
i w momencie wykrycia dublowania treningu, użytkownik zostanie usunięty z rywalizacji. 

11. Czy w przypadku, kiedy użytkownik Aplikacji przyłączył się do Rywalizacji w trakcie jej trwania, czyli po 1 września, jego aktywności wykonane wcześniej (od 1 września) będą brane pod uwagę w Rywalizacji?

Nie, kilometry na poczet rywalizacji liczone są dopiero od momentu przyłączenia się do Rywalizacji!

12. Kontakt

W razie problemów prosimy o kontakt na adres: kontakt@aktywne.miasta.pl